Könnyed kezdet

A pihenésünk idején, amikor mentesülünk a mindennapi feladatok terhe alól, sokkal nyitottabbá válunk az újdonságokra, ezt érdemes kihasználnunk. A NaturMed Hotel Carbonában minden adott, hogy miután kedvet kaptunk a változásokhoz, a lehetőségeket megismerve és kipróbálva elindítsuk saját táplálkozás-reformunkat.

Jól tudjuk, hogy egészségünk megőrzése érdekében változtatnunk kell étkezési szokásainkon és az életmódunkon, ám sokszor nem jutunk tovább a felismerésnél. A megvalósításhoz sokszor kevés az időnk, az elszántságunk. Ráadásul gyakran azt sem tudjuk pontosan, hogy merre induljunk, hiszen nincs elegendő információnk, vagy éppen ellenkezőleg, a rengeteg lehetőség útvesztőjében nehezen találjuk meg a helyes irányt.

A mindennapjainkat alapjaiban átalakító változások előtt mindannyian arra vágyunk, hogy feltehessük ezzel kapcsolatos kérdéseinket és azokra szakszerű válaszokat kapjunk. A Carbonában hetente két alkalommal ingyenes dietetikai szaktanácsadáson vehetünk részt, ahol nem általánosságok hangzanak el, hanem személyre szabottan kaphatunk útmutatást.

Az étteremben rögtön segítségek is kapunk, hogy megtegyük az első lépéseket az egészségmegőrző táplálkozás követéséhez. Az ételeket táplálkozás-élettani szempontok alapján öt kategóriába sorolták, és mindegyiket külön színnel jelölik. Így a színkódok alapján választhatunk a büfé kínálatából. Mit is jelentenek ezek?

a sárgával jelölt ételek mindenben megfelelnek az egészséges táplálkozás ajánlásainak. Zsír- és cukortartalmuk nem magas, bátran fogyaszthatunk belőlük akár napi rendszerességgel is.
a kékkel jelölt ételek kifejezetten szívbarátnak minősülnek kedvező zsírsav-összetételüknek köszönhetően, és akár magas koleszterinszint mellett is ehetünk belőlük.
a zölddel jelölt ételek már a reformkonyha útmutatásai szerint készülnek, különleges alapanyagokból, kímélő konyhatechnológiával. Magasabb ballasztanyag-, ásványi anyag- és vitamin tartalmuk, valamint alacsonyabb zsír- és sótartalmuk miatt mindenkinek érdemes őket kipróbálni!
a szürkével jelölt ételek nagyobb mennyiségben tartalmaznak könnyen felszívódó szénhidrátokat, ezért ezeket jobb, ha kerülik nem csak a cukorbetegek, hanem a fogyókúrázók is. Aki csak vigyáz a vonalaira, annak sem ajánlott heti 2-3 alkalomnál többször elcsábulni ezekre a falatokra, és még akkor is csak kis adagokkal kényeztessük magunkat.
a piros címkés zsírosabb, fűszeresebb, nehezebben emészthető ételek ugyan finomak, de jobb, ha csak heti néhány alkalommal kerülnek a tányérunkra.

Elég megkóstolni a nap, mint nap más-más – különleges alapanyagokból, sajátos technológiával készült – reformételeket, és meggyőződhetünk arról, hogy nem pusztán egészségesek, hanem nagyon ízletesek is. Látva a sok lehetőséget könnyebben fogadjuk meg, hogy majd otthon is kipróbáljuk az elkészítésüket. Miután az első lépéseket már megtettük, otthon sokkal könnyebb lesz folytatni a helyes irányba mutató utunkat az egészségmegőrző életmód felé.

Napsütés, kikapcsolódás, vakáció: végre magunkkal is foglalkozhatunk! Egy kényeztető nyaralás során még az egészségmegőrző életmód kihívásaival is sokkal könnyebb megbarátkozni!